Thursday, April 19, 2012

Tali Tape Vs Pita Ukur 16 Kaki

Dah lama nak wat entry nih.. tp asik x dek masa jek.. konon cam bz lah kan.. padahal x wat apa2 sangat.. ntah lah.. x leh nak focus kut.. asik pikir kan hal umah.. tapi skang sumer nyer hampir selesai.. Alhamdulillah.. semoga Allah membantu saya dan melindungi saya selama-lamanya .. amin..

Nak masuk umah baru nih macam2 pengalaman ada.. nak wat entry gak.. tp lom ada masa..kalo ada entry so pas nih leh lah jdkan kenang-kenangan untuk diingati semula.. mana lah tau kan 10-20 tahun akan dtg nak baca semula :-)

So entry kenang-kenangan yg first berkenaan dgn umah baru saya ialah berkenaan dengan pita ukur.. haha.. tidak lah pernah saya termimpi untuk memiliki pita ukur bersaiz 16 kaki... i repeat 16 kaki yer tuan2 dan puan2 sekalian haha.. kenapa saya beli?? npk cam mudah jek kan.. mesti org ckp..itu pon nk kene beli ke?? oleh keraa saya nih lebih suke wat sendiri mende yg saya rasa bole wat sendiri so saya beli lah mende alah ini.. sebab saya nak ukur ketinggian siling umah saya.. kelebaran tingkap umah saya... so senang lah saya nk wat langsir umah nnt...then kebesaran space utk peti ais saya yg saya boleh beli utk fit dgn saiz kabinet yg ada tuh... pastu kebesaran perabot bilik tido yg boleh dibeli bagi saiz bilik tido saya nnt.. nnt kalo tokey kedai tanya.. "awak punya bilik baper besar??" boleh saya jawab dengan lebih confident nnt kan hehe.. bila pikir2 semula.. saya nih dah macam kontraktor pulak.. tp byk betol mende yg saya belajar dr sini.. memiliki bende yg mcm bukan saya yg patut beli :-).. ingatkan selama ini saya akan hanya memiliki pita ukur untuk buat baju jek.. tp pita ukur untuk reno umah pon ada :-) .. hebat kan? haha

 

ini lah pita ukur 16 kaki yg saya beli tu.. saya beli kat ACE Hardware, Ikano Power Centre..Harga lebih kurang RM13 kut..dh x ingat.. yg paling murah :-)

 

ini pulak tali tape ukur baju yg dah dimiliki bertahun2 oleh saya.. dah lama x pakai tali tape nih.. nnt dah pindah umah baru nk active menjahit semula..wohoo terasa sangat poyo.. tapi serius cam nk attend another class how to make baju kurung or skirt or jubah..walau pon dulu pandai buat baju kurung (diulangi baju kurung sahaja hihi) tapi dh bertahun ku tinggalkan huhu..

No comments:

Post a Comment