Wednesday, September 12, 2012

jiran saya is a single father

tetibe rasa nk jdk jiran yg bz body kah kah kah!

sebenar nyer bkn nak bz body sangat... tp saya rasa ia nyer sesuatu yg menarik untuk dikongsikan.. sbb byk persoalan tentang jiran saya ni yg bermain2 di kepala saya...termasuklah di kepala mak saya .. kepala sepupu saya .. dan mungkin jiran2 yg lain lah kut.. jiran yg duk ujung sekali dh sah lah..sbb dia antara org yg awal dan seangkatan dgn jiran sebelah umah ni pindah ke sini..
 
masa majlis makan2 aka open house hari tu..jiran sebelah umah adalah tetamu pertama yg datang makan kat umah saya selain drpd adik beradik dan mak2 sedara saya.. dan masa hari tu jugak segala persoalan utama di fikiran kami telah terjawab.. saya mmg dr hr pertama sampai skrg agak segan sikit dgn dia ni.. kalo berjumpa tengah2 jln pon soklan yg ditanya mesti soklan yg skema dan tidak menyentuh peribadi sesiapa haha...dan persoalan kami itu terjawab kerana ia nya ditanya oleh mak teh saya yg mmg x tau apa2 pasal jiran saya nih.. sbb mak teh pelik kenapa dia bawa 3 org anak dia ..tp isteri nya tidak bersama.. mak teh saya yg x sampai sehari pon dh rasa pelik..apatah lagi saya yg dh nak masuk bln ke-4 berjiran dgn dia lagi lah pelik...sepanjang saya tinggal di sini saya x pernah nampak perempuan yg boleh dianggap isteri dia keluar masuk dr rumah dia.. so kesimpulan yg dibuat ialah dia tinggal dengan 3 org anak sahaja .. 2 perempuan dan 1 lelaki..
 
dan pada hari itu dia telah menjawab yg dia telah pon berpisah dengan isteri dia.. isteri dia skrg tinggal di sg buloh..dan semua anak2 dia yg jaga... dan itulah yg menariknya.. sbb saya rasa bkn mudah untuk seorang lelaki pagi2 seawal jam 7 dh hantar 3 org anak pegi sekolah..balik semula ke rumah tukar nek motor pegi kerja.. mlm kol 8 baru sampai umah pas g amik anak2 dia dan makan skali.. dan masa bln puasa hari tu pon dlm dia mengurus semua hal anak2 sorg2 dia masih sempat pegi surau utk solat terawikh dan bawa anak2 dia skali.. mmg sgt salute kut dgn dia ni..
 
moga Allah sentiasa permudahkan urusan dia :)

5 comments: