Thursday, June 14, 2012

zapin kenduri kawen...

tengah click2 kt folder dlm lappy nih tetiba terjumpa satu folder yg saya simpan video2 yg diambil menggunakan hp canggih saya :P.. pastu teringat dulu saya pernah amik 2 video tarian zapin masa kenduri kawen 2 pupu sebelah mak..saya upload kat sini sebab mana lah tau kan tetiba lappy nih kong kan.. dh abis lah koleksi2 saya nih :-) bukan senang tau nak jumpa dah orang wat show tarian zapin masa kenduri kawen nih :-)

mak n arwah abah saya dua2 pon orang johor.. tapi dorg dh pindah ke pahang sejak zaman muda mudi lagik..dan dorg jumpa pon kat pahang n then kawen dan menetap di pahang sampai sekarang..sbb tu lah walau pon kami adik beradik lahir kat pahang tapi kami x reti sangat cakap pahang..setakat nak ajuk n kalo kawan2 cakap tu bole lah kut...dalam famili kami masih bercakap dgn loghat johor..walau pon sebenarnya dh banyak gak lah vocab johor yg dh hilang.. so kami dah jadik org yg dh hilang identiti kekeliruan identiti ..wakaka..

ok video nih di ambil masa majlis perkahwinan 2 pupu saya.. kiranya pengantin nih anak kepada sepupu mak saya sebelah atuk saya (ayah kepada mak saya).. boleh paham ka saper pengantin nih?? :P .. kenduri ni diadakan di machap johor .. dalam tahun lepas kalo x silap.. mak saya asal muar.. tp atuk dh pindah kat pahang..so skrang yg tinggal kat johor adik beradik atuk saya n anak2 dia juga merangkap sepupu2 mak saya sahaja :-))..tp setiap kali ada kenduri kawen x kira sebelah johor atau sebelah pahang.. kami akan cuba juga datang.. dan saya paling suka pegi kenduri sebelah keluarga atuk saya nih di johor..dorg kalo buat kenduri kawen memang sangat2 meriah..siap berjoget lambak n berzapin lagik.. dulu ada gak kenduri salah sorang sepupu mak saya yg di buat joget lambak..tp masa tu saya x dpt pergi..dh x ingat kenapa.. tp bila dgr ada joget lambat cam terkilan gak lah..hahaha.. so kali nih saya siap rakam lagik guna hp sampai abis bateri.. dapat lah 2 show yg dirakam.. satu ditarikan oleh gegurls..n satu lagik oleh boboys..n sori lah yer.. gambar x baper cantik..almaklumlah pegang pakai tangan jek..gigil2 tangan akk tahan lenguh tau hahah.. k mari kite layanzzz...


nih versi gurguls punyer..cantik sikit lah dorg menari..

ni pulak versi boboyzz.. terabur sikit lah haha



No comments:

Post a Comment