Wednesday, May 5, 2010

Konsisten Cik Konsisten!!

Saya dah agak perkara ini akan berlaku juga hehe. Baru buat satu entry dah malas nak tulis untuk entry2 seterusnya. Cik..kuatkan hati kamu untuk menulis..u can do it!! Hehe. Nanti kalau tiba2 ada orang suruh buat karangan, x adalah ternganga2 x tau nak start dr mana. Lepas ni blaja plak buat entry dengan bahasa yg lebih formal. Wah!! Kelas gitu! Cik dh jdk penulis wakaka..tetiba je rasa cam lawaks lah pulak..mana x nya..biasanya duk tulis coding jek..kali ni tulis pasal menda lain lah plak..teringat masa zaman sekolah2 menengah dulu..i pernah tulis cerpen u..jgn x tau..hehe..tp itu dulu tulis suka2 jek..siap ada fans lagi..hahaha.. skrg nak mengasah bakat semula lah konons..best jugak sekali sekala buat benda yang diluar kebiasaan ni :)…tp kene maintain..jgn separuh jalan jek(motivasi untuk diri sendiri)..ini jugaklah yg ditekan oleh ani nadila dlm buku dia tu (see..dlm buku pon cakap camtu :).

Ok tujuan blog pon dh ada. Kalau berpandukan buku ani adila dalam entry sebelum ni, blog saya ni boleh dimasukkan dalam kategori untuk kepuasan diri sendiri, minat & ilmu (moga2 ilmu yg bermanfaat insyaAllah)...dan emosi pon adalah kut sikit2 (kalo x ada emosi x ada feeling lah kan :P)..x ada feeling x best jugak kan..hihi).. dalam buku sebelum ni saya dah cakap yg saya akan tulis pasal buku2 yg saya baca..bunyinya macam dah banyak jek buku yg saya bacakan..sebenarnya x lah banyak pon..minat nk baca buku ni p on sebenarnya baru lagi..lepas balik umrah bln jan baru2 ni..minat baca buku semakin menjadi2...dan ada sedikit penyesalan jugak lah..kenapa x mula membaca sebelum pegi umrah..buku pasal mekah pon x habis baca sebelum berangkat ke sana..dengan alasan sibuk..ntah apa yg saya sibukkan masa tu pun x tahu..ermm. x apalah itu dulu..skrg saya sudah mula membaca..

Kategori buku2 yg saya baca nih pun bermacam2..dlm bahasa yg agak kasar.. “suka hati saya lah kan nak beli buku apa pon..duit saya” hehe. Kebanyakan buku yang saya baca agak islamik sikit lah..buku2 motivasi dan juga novel2 pembangun jiwa (bukan sebarang novel nih)..dan buku2 ni agak senang untuk dicari..sebab kebanyakan nye saya beli di MPH jek…mungkin anda juga pernah membaca buku2 ini atau kita membaca buku yang sama..tetapi kita menterjemahkannya dari persepsi/sudut yang berbeza2..inilah yg saya nak kongsikan bersama di sini..semoga saya juga x lupa dengan apa yang saya dah baca. Ok selamat membaca untuk anda semua..dan selamat berentry untuk saya :D.

No comments:

Post a Comment