Wednesday, May 16, 2012

my new life is begin.. again!

Hr nih first time saya pergi keje dr umah baru..punyer lah penat dgn aktiviti smlm sampai kan terlewat bangun..mmg suspen sangat2.. bangun2 jek terus duk pk nk g keje ke x nak.. tp mengenangkan jumaat lepas dh cuti so saya gagahkan jugak diri utk ke opis..bangun solat subuh dulu kol 6.45 dh masa tu..mandi then terus siap2 g opis.. dh macam apa..sgt kelam kabut kut.. dlm 7.30 kuar umah..alhamdulillah sampai gak opis sblm 8.45..kira ok lh kan :-) .. jln agak jam sbb byk sgt trafic light nk kene lalu..

sampai opis cam biasa ding dong ding dong kol 12.30 kuar amik 1/2 day no pay leave aka emergency leave ..sbb cuti dh abis..huhu.. blk sampai umah..org yg janji nk hantar barang x jdk pulak nk hantar ari nih..geram nyer...mmg sangat2 hangin satu badan..abis setengah hari gaji saya kene potong!! saya cukup2 x berkenan dgn org yg berjanji2 pastu x tunai nih..mmg sangat2 x komited rasanya..then ok lah.. dlm kol 3 lebeh..g turun buang sampah n then g pejabat developer nk wat report pasal saluran kt sinki tu tersumbat..pejabat developer lak tutup g lak pejabat MC ..sib bek dorg leh amik report tu then nnt pas kt pejabat developer.. so percutian hr nih agak bermakna jugak lah kan.. lg pon hr nih first day kut mak saya duk sorg2 kt umah saya nih.. boleh lah blk temankan dia setengah hari :-)..plus kt opis pon tgh reno betol2 kt depan tempat duduk saya..adalah lebih baik saya blk umah saja.. x tahan.. boleh semput dibuatnya..so bermakna tak percutian tanpa gaji saya hr nih?..bermakna lah jugak kan :-)..



inilah rupa paras mende yg di 'contruction' kan.. betol2 depan my workstation..

 

ralat : date sebenar entry ini ialah 14/5/2012 .. lupa lak nak publish :-)




No comments:

Post a Comment